شرکت صفا پروتئین شرق گناباد (هاشمیان)

شرکت صفا پروتئین شرق گناباد (هاشمیان)

شرکت صفا پروتئین شرق گناباد (هاشمیان)

شرکت صفا پروتئین شرق گناباد (هاشمیان)



گوشت بلدرچین

 

بلدرچین، کوچک ترین پرنده از خانواده قرقاول ها می باشد.  در طب سنتی اسلام نیز ، خواص گوناگون به بلدرچین نسبت داده اند. از جمله اینکه برای درمان سنگ کلیه و مثانه مفید است وگوشت آن بدن را فربه می کند.    نتایج تحقیقات نشان داده است که میزان پروتئین موجود در گوشت بلدرچین  5 تا 10 درصد بیشتر از سایر پرندگان است. از طرف دیگر به دلیل وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین های ان برای بیماری هایی چون آسم ، تشنج ، فشار خون بالا و ضعف اعصاب کاربرد داراد. همچنین منبع خونی از نیاسین ، فسفر ، مس، تیامین ، ریبوفلاوین ، روی، آهن ، سلنیوم و B12 است.

خواص  تخم  بلدرچین

 


تخم بلدرچین از نظر کیفیت با تخم سایر پرندگان متفاوت است. تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد. یک تخم  بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن  تخم مرغ  معمولی را دارد، در مقایسه با تخم مرغ ، 5  برابر فسفر و کلسیم، 4/5 برابر آهن، 6 برابر ویتامین B1  (تیامین) ، 15 برابر ویتامین B2(ریبوفلاوین)  و 6 برابر ویتامین B12  دارد ،  همچنین از کلسترول کمتری برخوردار است و سرشار از ویتامین A، اسید نیکوتینیک  ، مس و کبالت می باشد.

تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ از مزه بهتری برخوردار بوده و به علت کراتین خاصی که در آن ذخیره شده است، در درمان بیماری آسم تأثیر مفیدی دارد. از طرف دیگر به علت غنی بودن از ویتامین  B، در درمان بیماری های عصبی موثر می باشد. همچنین تخم بلدرچین به علت وجود آمینواسیدهای فراوان، در تغذیه کودکان و بیماران بسیار موثر است. ضمناً از چربی کمتری نسبت به تخم مرغ برخوردار است.

احمد هاشمیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی